Takuya Onishi poleci na ISS

Japońska JAXA wyznaczyła Takuyę Onishiego na członka 48./49. załogi ISS.

Takuya Onishi został wybrany przez Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) jako członek 48./49. Ekspedycji na Międzynarodową Stację Kosmiczną ISS.

Onishi dołączył do japońskiego korpusu astronautów w lutym 2009 roku. Certyfikat astronauty ISS uzyskał w lipcu 2011. Od tamtego czasu doskonalił swoje umiejętności, m.in., w 15. NASA Extreme Environment Mission Operations., w ramach którego, po spędzeniu 24 godzin pod wodą, otrzymał tytuł akwanauty.

Jego pierwszy lot kosmiczny będzie trwał około 6 miesięcy, począwszy od czerwca 2016 roku (lot Sojuz TMA-21M / ISS-47S). Na orbitę trafi na pokładzie statku Sojuz. W trakcie pobytu na ISS będzie inżynierem lotu, odpowiedzialnym za część obowiązków związanych z funkcjonowaniem ISS i za eksperymenty naukowe w przestrzeni kosmicznej. Jeszcze w tym roku rozpocznie trening przygotowawczy do lotu Sojuzem i dalsze treningi związane z planowanym pobytem na ISS.

Takuya Onishi urodził się w 1975 roku w Tokyo. W 1998 uzyskał licencjat z inżynierii na wydziale aeronautyki i astronautyki Uniwersytetu Tokijskiego. W tym samym roku podjął prace dla All Nippon Airways. Od 2003 roku jest pilotem tychże linii lotniczych, na trasach krajowych i międzynarodowych. Onishi jest żonaty. Jego hobby to latanie, wspinaczka, i granie na saksofonie.

(JAXA,NASA)