Orbital we wrześniu wystrzeli Cygnusa do ISS

Orbital Sciences Corporation w najnowszym oświadczeniu ogłosiło, iż zamierza wystrzelić pierwszą kapsułę – Cygnus – do ISS, między 14 a 19 września. Cumowanie do stacji zaplanowane jest na 22 września tego roku.

Lot demonstracyjny kapsuły Cygnus zostanie zrealizowany w ramach programu COTS (Commercial Orbital Transportation Services). Start odbędzie się z kosmodromu Wallops w stanie Wirginia. Kapsuła w wersji podstawowej bedzie w stanie dostarczyć do dwóch ton ładunku na ISS i zabrać około 1,2 tony śmieci. Po wykonaniu czterech misji, Orbital wystrzeli Cygnusy w wersji zaawansowanej (tzw. enhanced Cygnus), które będą w stanie dostarczyć aż 2700 kg ładunku.

W ramach programu COTS loty testowe zrealizowała również firma SpaceX (kapsuła Dragon). W tej chwili NASA zakontraktowała zarówno u SpaceX jak i Orbital Sciences Corportation 20 lotów dostawczych do ISS. Dragon ma wykonać 12 lotów, Cygnus zaś 8.

Jeżeli lot demonstracyjny Cygnusa obędzie się bez problemów, to kolejny lot kapsuły (już w ramach programu CRS – Commercial Resupply Services) powinien nastąpić w połowie grudnia 2013.

Credits: Spacefellowship.com