Kończy się akcja crowdfundingowa Planetary Resources

Jeszcze tylko jeden dzień pozostał do końca akcji firmy Planetary Resources w serwisie Kickstarter. Udało się już zebrać wymagany milion dolarów na budowę teleskopu kosmicznego Arkyd-100.

W tej chwili zebrana kwota wynosi już ponad 1 200 000 USD. Gdy liczba wpłacających przekroczyła 14 000 osób, Planetary Resources ujawniła kolejny element kampanii o nazwie Asteroid Zoo. Firma obiecuje, że jeśli uda się do końca miesiąca przekroczyć kwotę 1,7 miliona USD, stworzy razem z Zooniverse platformę do wyszukiwania asteroidów, przeznaczoną dla użytkowników domowych.

Wcześniej ogłoszono, iż po przekroczeniu 1,3 miliona dolarów firma zbuduje drugą stację naziemną do odbioru sygnałów z teleskopów Arkyd, zaś po przekroczeniu 1,5 miliona udostępni wspierającym zdjęcia zrobione podczas testów inżynieryjnych (tzw. beta-selfie).

Jeżeli uda się zebrać ponad 2 miliony USD, teleskopy zostaną wyposażone w aparaturę umożliwiającą wyszukiwanie egzoplanet. W tej chwili wydaje się jednak, iż trudno będzie osiągnąć tak zawrotną kwotę.

Jednocześnie w ostatnich dniach inżynierowie z Planetary Resources brali udział w akcji AMA (Ask Me Anything – spytaj mnie o cokolwiek) na serwisie Reddit. Udało się dzięki temu uzyskać ciekawą informację – prototyp teleskopu Arkyd o nazwie A3 trafi w 2014 roku na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Zostanie on dostarczony do modułu Kibo podczas misji logistycznej CRS 4 przy pomocy kapsuły Dragon.

(Planetary Resources)