Race To Mars – grafika w grze

0

Już niebawem zacznie się kampania crowdfundingowa dla gry Race To Mars. W tym artykule opisujemy aktualne założenia dotyczące grafiki tej gry.

Kiedy dawno temu zaczynaliśmy prace koncepcyjne nad Race To Mars, szybko postawiliśmy sobie pytanie, które było kluczowe z punktu widzenia całej gry – 2d czy 3d? Chodziło oczywiście o sposób ukazania sceny. Jest to temat, który mocno przemyśleliśmy i chcielibyśmy właśnie jemu poświęcić ten wpis.

Na ogół, z jednej strony mamy natłok tabelek i informacji, zbliżających grę do wyglądu arkusza kalkulacyjnego. Z drugiej strony, spotykamy się z pełną grafiką 3d i możliwością swobodnej eksploaracji, co często skutkuje słabej jakości grafiką i nie przekłada się na lepszą grywalność.

W Race To Mars staramy się wybrać to, co najlepsze z obu rodzajów. Nie będzie u nas swobodnej kamery, a jej ruch ograniczy się do lekkiego obrotu, co pozwoli nam stworzyć dobrej jakości grafikę statyczną, a jednocześnie wykorzystać wszystkie możliwości współczesnych komputerów. Zależy nam na tym, żeby tchnąć życie w scenę, która będzie głównym widokiem w grze. To dlatego w grze pojawi się system dnia i nocy, system pogodowy, inteligentny system oświetlenia sceny czy szereg animacji ubogacających scenę. To dla nas niezmiernie ważne i chcemy poświęcić temu dużo uwagi. Pierwsze efekty pokażemy wam już niedługo, razem ze startem zbiórki na KickStarterze.

Nie mniej ważnym dla nas elementem jest GUI gry. Cała nasza gra tak naprawdę oparta jest na nim, więc musimy przygotować taki projekt, żeby wyglądało to lepiej niż przeciętna „trudna i niedostępna gra, którą każdy boi się dotknąć”. Pomoże nam w tym Marek Rutkowski, niezmiernie doświadczony grafik 2d, który ostatnie lata spędził nad projektowaniem konwersji hitowych gier planszowych na urządzenia mobilne. Wśród jego dzieł można wymienić uznane i cieszące się dużą popularnością Neuroshima Hex, Caylus czy ostatnio wydane Eclipse. Doświadczenie Marka w projektowaniu na ograniczony ekran tabletów to dokładnie to, czego potrzebujemy dla Race To Mars. Pierwsze projekty interfejsu również ujawnimy w czasie kampanii crowd fundingowej.

W następnym wpisie przybliżymy wam elementy gry, które wydają się nam ciekawym uzupełnieniem podstawowych mechanik gry. Czekajcie na nowości i dajcie znać o nas znajomym, bez waszej pomocy nam się nie uda!

(INTERMARUM)

{module [346]}

Akutalna koncepcja grafiki w grze Race To Mars / Credits - INTERMARUM

Share.

Comments are closed.