Prezentacja firmy Planetary Resources (marzec 2013)

Niedawno opublikowano nagranie prezentacji firmy Planetary Resources, która planuje pozyskiwać surowce z planetoid bliskich Ziemi. Prezentacja dotyczy m.in. rozwoju technologii, które będą potrzebne by osiągnąć ten cel.

Działalność firmy Planetary Resources (PR) została ogłoszona 24 kwietnia 2012 roku. Firma PR planuje pozyskać surowce (m.in. rzadkie metale) z planetoid bliskich Ziemi (typu NEA). Aby osiągnąć ten cel, PR planuje zbudować satelity serii Arkyd 100, Arkyd 200 i Arkyd 300.

Prawie rok po ogłoszeniu celów działalności PR, opublikowano kolejne nagranie dotyczące celów tej firmy. Cele PR zaprezentowali przedstawiciele firmy – Peter Diamandis i Eric Anderson. Poniższe nagranie przedstawia opublikowaną prezentację firmy PR. W trakcie prezentacji przedstawiono także model satelity Arkyd 100, którego koszt produkcji ma wynieść zaledwie 4 miliony dolarów przy jednoczesnej rozdzielczości rzędu 1-2 metrów. W opinii przedstawicieli firmy PR jest to przykład postępu, jaki się dokonał na przestrzeni ostatnich piętnastu lat w dziedzinie miniaturyzacji satelitów.

{youtube}dVzR0kzklRE{/youtube}
Prezentacja firmy Planetary Resources / Credits – Solve for X

Cele firmy PR wydają się być bardzo ambitne, szczególnie przy założonych ograniczeniach budżetowych i masowych. Ponadto, firma PR będzie musiała rozwinąć szereg technologii potrzebnych do zrealizowania tych celów. Co ciekawe, PR zdaje się nie poruszać tematu zabezpieczenia przed promieniowaniem, które poza niską orbitą wokółziemską może szybko doprowadzić do uszkodzenia sondy, szczególnie w przypadku silniejszych rozbłysków słonecznych.

(PR, PFA)