Studia doktoranckie przy obróbce danych z satelitów BRITE

Pojawiła się oferta czteroletnich studiów doktoranckich na wydziale astronomii i astrofizyki na University of Toronto. Te studia są związane z konstelacją satelitów BRITE.

Sześć nanosatelitów Konstelacji BRITE zostanie umieszczonych na orbicie od początku 2013 roku, po dwa satelity przez Austrię, Kanadę i Polskę. BRITE będą służyć do uzyskania długich, nieprzerwanych serii obserwacji fotometrycznych dla  najjaśniejszych gwiazd nieba do +3.5 mag, z możliwością rozszerzenia zasięgu do 5 – 6  mag. Więcej na ich temat na stronach:  http://www.brite-constellation.at/ oraz  http://www.asc-csa.gc.ca/eng/satellites/brite/default.asp .

Pomysł i program naukowy satelitów BRITE zostały opracowane na University of Toronto (UofT). Prototypy BRITE zaprojektowano i wykonano w Space Flight Laboratory (SFL) tego uniwersytetu (http://www.utias-sfl.net/). Instytut ten specjalizuje  się w budowie małych satelitów naukowych i edukacyjnych. Obecnie SFL pomaga ekspertyzą i  wykonaniem ważnych podzespołów inżynierom polskich i austriackich instytutów badań  kosmicznych.

Istnieje możliwość czteroletnich studiów doktoranckich w Department of Astronomy and  Astrophysics, UofT z opiekunem podpisanym poniżej. Praca dotyczyć będzie analizy  obserwacji wykonanych przez BRITE, głównie dla gwiazd podwójnych i gwiazd z  plamami, jak również charakteryzacji systemu fotometrycznego BRITE.  System przyjęć na UofT jest opisany na poniższych stronach:
http://www.gradschool.utoronto.ca/Page848.aspx oraz
http://www.astro.utoronto.ca/graduate/academics .

Kandydat musi wykazać się dobrymi wynikami ze studiów podstawowych z dziedziny  fizyki, astronomii lub inżynierii i musi przedstawić listy polecające od co najmniej dwóch nauczycieli akademickich.

Oprócz studiów doktoranckich w dziedzinie astrofizyki istnieje możliwość dwuletnich studiów magisterskich w Space Flight Laboratory w dziedzinie kontroli orbitalnej i  kalibracji BRITE-ów. Studia te mogą prowadzić do dalszych studiów doktoranckich w  SFL. Niżej podpisany brałby udział jako jeden z opiekunów tych studiów.

Osoby zainteresowane tymi studiami proszone są o skontaktowanie się z:
Dr. Sławomir (Slavek) Ruciński, Professor Emeritus
Department of Astronomy & Astrophysics
University of Toronto
50 St. George Street, Toronto, ON M5S 3H4
rucinski@astro.utoronto.ca

(BRITE-PL)

Redakcja serwisu Kosmonauta.net serdecznie dziękuje Panu Tomaszowi Zawistowskiemu z Centrum Badań Kosmicznych PAN za przesłaną informację.