Opole – warsztaty astronomiczne w maju

Od 19 maja w Opolu co sobotę będą odbywać się warsztaty astronomiczne, na które wstęp jest wolny.

W zeszłym roku od października Opolanie mieli okazję w każdą sobotę uczestniczyć w zajęciach cyklicznie organizowanych przez Solaris Center w pokoju kontrolnym tamtejszego obserwatorium. W tym roku kontynuujemy naszą nową tradycję. Ogółem w ramach cyklu odbyło się już ponad 30 spotkań, z których te stanowiące część Akademii zakończyły się rozdaniem nagród przez dyrekcję obiektu.

W miesiącu maju odbędą się dwa spotkania, których tematy podajemy poniżej. Ponadto zachęcamy do regularnego odwiedzania strony WWW Instytutu Fizyki, gdyż być może zostaną tam zorganizowane pokazy wieczornego nieba. Data ewentualnych pokazów nie jest jeszcze znana.

Ponadto przypominamy o jeszcze jednej prelekcji w kwietniu, która odbędzie się w następną środę o godzinie 13-tej. Spotkanie to zakończy się rozdaniem nagród za uczestnictwo w dotychczasowych prelekcjach.

19 maj

Opportunity – łazik podróżujący po Marsie od 8 lat

• Start, lot oraz lądowanie rakiety z łazikiem – film
  • Pierwsze metry na Marsie
  • Gdzie podróżował Opportunity – kilometr po kilometrze

26 maj

Lokalna Supergromada Galaktyk – wszyscy tam lecimy !

• Supergromada Galaktyk w Pannie
  • Dlaczego wszyscy lecimy tam z prędkością 200 km/s
  • Supergromada Lokalna kontra rozszerzanie się Wszechświata
  • Co jest za Supergromadą Panny?
  • Czy jest we Wszechświecie coś jeszcze większego?

Tak jak zawsze do tej pory – będziemy również śledzić lot nowych statków kosmicznych, oglądać najlepsze zdjęcia z minionego tygodnia oraz sprawdzimy, jak szybko kręci się nasz licznik planet pozasłonecznych!

Patronatem honorowym Akademii Młodego Astronoma został Instytut Fizyki Uniwersytetu Opolskiego. Akademia otrzymała również pozytywną opinię Uniwersytetu Opolskiego o przydatności tego typu akcji zarówno dla mieszkańców miasta, jak i dla samego Uniwersytetu.

Źródło:

www.solariscenter.pl, informacje własne.