AstroNautilus w wersji drukowanej

Od najnowszego, 19. numeru, czasopismo AstroNautilus będzie dostępne w wersji drukowanej. Jednocześnie Redakcja podejmuje wyzwanie wprowadzenia tytułu na rynek na zasadach komercyjnych.

AstroNautilus to prawdopodobnie najważniejszy polski periodyk o tematyce czysto astronautycznej. W latach 2003 – 2005 opublikowanych zostało 14 numerów pisma (w tym jeden numer specjalny), z których pierwszy dotyczył katastrofy promu Columbia.

W lipcu 2011 roku AstroNautilus wznowił działalność. Przez następne miesiące wydano kilka numerów tego periodyku w formacie pdf. Zamieszczone w każdym numerze artykuły są chwalone za wysoki poziom merytoryczny oraz przystępny język, dzięki czemu AstroNautilus stał się ponownie świetnym źródłem wiedzy na tematy związane z astronautyką.

Od kwietnia 2012 roku AstroNautilus będzie wydawany w innej formie. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom czytelników, od obecnego, 19. numeru magazyn AstroNautilus jest dostępny w wersji drukowanej. Jednocześnie Redakcja podejmuje wyzwanie wprowadzenia tytułu na rynek na zasadach komercyjnych.

Powody przejścia na formę drukowaną i komercyjną są oczywiste: Polska umieściła na orbicie swego pierwszego satelitę, negocjuje członkostwo w Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz tworzy narodową politykę kosmiczną. Ponadto, do końca 2013 roku na orbicie znajdą się dwa pierwsze polskie satelity naukowe. Czas więc by Polska posiadała również wysokiej jakości czasopismo astronautyczne, przybliżające zagadnienia badań kosmosu niemal czterdziestomilionowemu narodowi. Te funkcję ma zamiar spełniać AstroNautilus.

Pomysłodawcą oraz redaktorem naczelnym AstroNautilusa jest Andrzej Kotarba, obecnie doktor pracujący w Centrum Badań Kosmicznych PAN. Ważnym autorem jest również Waldemar Zwierzchlejski, twórca serwisu Loty Kosmiczne.

Więcej szczegółów na temat prenumeraty czasopisma AstroNautilus można przeczytać na stronie tego periodyku.

(AN)