Pierwszy manewr Juno

Sonda Juno wykonała swój pierwszy manewr na drodze ku Jowiszowi.

Sonda Juno ma swój pierwszy manewr za sobą. 1 lutego o godzinie 17:10 CET włączone zostały silniki by poddać kurs wymaganej i zaplanowanej korekcie. Wcześniej nie trzeba było wnosić poprawek do trajektorii, ze względu na doskonałą synchronizację w trakcie wynoszenia sondy rakietą Atlas V.

Silnik sondy pracował przez 25 minut, zmieniając prędkość sondy o 1,2 m/s. Zużył przy tym 3,11 litra paliwa.

Kolejny manewr nastąpi pod koniec sierpnia 2012 i będzie jednym z dwóch kroków ku skierowaniu sondy w pobliże Ziemi, tak aby Juno mogła skorzystać z asysty grawitacyjnej naszej planety w drodze ku Jowiszowi.

15 lutego sonda znajdowała się w odległości 227 milionów kilometrów od Ziemi. Sygnał od instrumentu wędruje 12,7 minuty w stronę naszej planety. Aktualnie sonda porusza się z prędkością około 74000 kilometrów na godzinę względem Słońca i około 115700 kilometrów na godzinę względem Ziemi.

Juno działa bez zarzutu. W tej chwili uruchomione są cztery instrumenty: Magnetometer experiment, JEDI, MWR i Waves.