Boeing rozpoczyna prace nad napędem słoneczno-elektrycznym

The Boeing Company rozpoczął prace w ramach czteromiesięcznego kontraktu z NASA, mającego na celu opracowanie koncepcji misji demonstrującej zastosowania technologii SEP (Solar Electric Propulsion).

Kontrakt jest wart 600 milionów dolarów. The Boeing Company jest jedną z pięciu firm wybranych przez NASA do przeprowadzenia studium misji, która miałaby zademonstrować możliwości napędów słoneczno-elektrycznych, jak również infrastrukturę pozwalającą na ekonomiczne utrzymanie ludzkiej obecności w przestrzeni kosmicznej.

W ramach projektu Boeing badał będzie możliwość połączenia wydajnych, wysokoenergetycznych paneli słonecznych z zaawansowanymi silnikami elektrycznymi, w celu przemieszczania statków kosmicznych i ładunków na wysoką orbitę ziemską i w głąb przestrzeni kosmicznej.

Steve Johnston, dyrektor działu Advanced Space Exploration Boeing Phantom Works, mówi: “Boeing był pionierem w używaniu silników elektrycznych i stworzył rozwiązanie integrowania kompaktowych, lekkich i bardzo wydajnych ogniw słonecznych z silnikami elektrycznymi nowej generacji dla celów przeszłych misji kosmicznych. Ta technologia pozwala na zmniejszenie wagi i kosztów, a jednocześnie na zwiększenie manewrowalności satelitów na orbicie i na bardziej opłacalne transportowanie misji załogowych i robotycznych w głąb przestrzeni kosmicznej.”

Phantom Works będzie przeprowadzał badania w Huntington Beach przy wsparciu ekspertów od napędów elektrycznych z Boeing Space & Intelligence Systems w El Segundo w Kaliforni.

(Boeing)