NASA: badania przechowywania paliwa w kosmosie

NASA wybrała 4 firmy, które przeprowadzą dla niej badania nad składowaniem paliw kriogenicznych w kosmosie. Będzie to wiedza niezbędna do załogowych lotów w głęboką przestrzeń kosmiczną.

Amerykańska agencja kosmiczna NASA wybrała cztery przedsiębiorstwa, które będą miały za zadanie opracować koncepcję przechowywania i transportu paliw kriogenicznych w przestrzeni kosmicznej. Agencja potrzebuje takiego systemu i wiedzy ze względu na planowane załogowe loty w głęboką przestrzeń kosmiczną, tj. poza niską orbitę okołoziemską.

Badania wykonają:

– Analytical Mechanics Associates Inc.,

– Ball Aerospace & Technologies Corp.,

– Boeing Company,

– Lockheed Martin Space Systems Company.

Każda z firm otrzyma ok. 600 tys. USD za opracowanie raportu, który posłuży do zdefiniowania demonstratora technologii składowania i operowania paliwami kriogenicznymi w kosmosie. Taka technologia musi odznaczać się niskim zużyciem energii i minimalizacją odparowywania paliw w trakcie długiego składowania.

Badania będą finansowane z Programu Rozwoju Technologii Eksploracyjnych (Exploration Technology Development Program). Finansowaniem i opieką nad kontraktem będzie zajmowało się biuro technologii kosmicznych Glenn Research Center.