Nowy numer AstroNautilusa!

AstroNautilus – prawdopodobnie najbardziej znany astronautyczny periodyk sprzed kilku lat – wznawia działalność! Najnowszy numer jest od kilku dni dostępny w sieci.

AstroNautilus jest inicjatywą osób związanych z Polskim Towarzystwem Astronautycznym oraz kwartalnikiem Astronautyka. Po zawieszeniu wydawania papierowego pisma z powodu trudności finansowych pojawiła się idea astronautycznego webzine’u regularnie publikowanego w formacie PDF.

Pomysłodawcą oraz redaktorem naczelnym był Andrzej Kotarba, obecnie doktor pracujący w Centrum Badań Kosmicznych PAN. Autorami byli również: Waldemar Zwierzchlejski, piszący w Lotnictwie i Skrzydlatej Polsce, twórca serwisu Loty Kosmiczne oraz Michał Moroz, dzisiaj pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego związany z serwisem Kosmonauta.net

Łącznie opublikowanych zostało 14 numerów pisma (w tym jeden numer specjalny). Dzisiaj lektura może ukazać analizę wydarzeń astronautycznych w latach 2003-2005 i przede wszystkim tworzenia się nowego programu kosmicznego NASA, a także rozwoju turystyki kosmicznej. Pierwszy numer ukazał się w czerwcu 2003 roku i poświęcony był katastrofie wahadłowca Columbia.

Po latach przerwy, pojawił się nowey numer AstroNautilusa! W najnowszym, piętnastym numerze tego periodyku można między innymi przeczytać o:

• Planetoidzie Westa oraz zbliżającej się do niej sondzie Dawn,
  • Misji STS-134,
  • Informacjach o pikosatelicie PW-Sat,
  • Programie polskich satelitów naukowych BRITE-PL,
  • Polskim Towarzystwie Rakietowym,
  • Oraz nowych startach i satelitach na orbicie.

Całość piętnastego numeru AstroNautilusa zajmuje 29 stron napisanych w sposób przystępny dla każdego czytelnika. Niektóre artykuły zawierają spis publikacji naukowych, które bardziej szczegółowo opisują dane zagadnienie. W sumie AstroNautilus z pewnością jest na znacznie wyższym poziomie od większości informacji ze świata astronautyki, jakie można znaleźć w polskim zakątku internetu. Z tego powodu AstroNautilus jest bardzo interesującą pozycją na polskiej scenie astronautycznej.

Życzymy powodzenia w reaktywacji oraz wielu ciekawych artykułów!

Bezpośredni link do piętnastego numeru AstroNautilusa – http://astronautilus.pl/an15.pdf (plik .pdf).