Morfologia matematyczna w teledetekcji… w sztuce

0

Co wspólnego mogą mieć morfologia matematyczna, teledetekcja i sztuka? O części wspólnej przekonać się będzie można podczas 14. Media Art Biennale WRO 2011 we Wrocławiu na wystawie Igora Krenza.

Jedną z licznych wystaw i projekcji 14. Media Art Biennale we Wrocławiu będzie wystawa Igora Krenza pod tytułem “Morfologia matematyczna w teledetekcji”. Jej punktem odniesienia jest książka o tym samym tytule, zawierająca matematyczne metody obróbki zdjęć satelitarnych na potrzeby teledetekcji. Artysta prezentuje nowe prace, wiernie odtwarzając zawarte w książce metody obróbki obrazów i sygnałów.

Wystawa będzie czynna we wrocławskim Atelier WRO przy ulicy Kuźniczej 29A między 10 maja a 19 czerwca.

Igor Krenz (ur. 1959, w Katowicach) – artysta wizualny, absolwent ASP w Warszawie. Od 1990 zajmujący się wideo i fotografią. Założyciel zespołu filmowego KINO, Usługi Fotograficzne i Grupy Azorro. Jego autorskie prace znajdują się na granicy pomiędzy fikcją filmową a dokumentem. Akcja zazwyczaj rozgrywa się w pracowni artysty, na tle białej ściany. Krenz przeprowadza przed kamerą proste, acz często czasochłonne eksperymenty, np. przy pomocy prymitywnej katapulty stara się wrzucić kamyk do metalowej puszki, aż do skutku. Wszystkie jego czynności są formą zabawy, będąc jednocześnie inteligentną grą z racjonalizmem poznawczym. Stosując proste triki filmowe i angażując poczucie humoru widza, wzbudza w nim wątpliwości na temat najprostszych praw fizyki. Podważa, a nawet wyśmiewa kanony sztuki video, ukazując, jak bardzo filmowe konwencje i iluzja mogą manipulować naszymi przekonaniami, wyobrażeniami i emocjami.

Źródło: WRO 2011, Wikipedia

Share.

Comments are closed.