Centrum kontroli lotów NASA otrzymało imię

Centrum kontroli lotów załogowych NASA otrzymało imię Christophera C. Krafta Jr., pierwszego dyrektora działu lotów załogowych NASA.

NASA poinformowało, że centrum kontroli lotów załogowych w Houston w stanie Teksas otrzymało imię po pierwszym dyrektorze działu lotów załogowych, Christopherze C. Krafcie.

Christopher Kraft przemawia podczas uroczystości nadania imienia budynkowi MCC / Credits: NASAW Johnson Space Center w Houston 14 kwietnia odbyła się ceremonia odsłonięcia tablicy na historycznym budynku, który teraz nazywa się Centrum Kontroli Misji imienia Christophera C. Krafta.

Kraft jako dyrektor lotu zarządzał wszystkimi misjami programu Mercury i kilkoma z programu Gemini. Pełnił funkcję dyrektora lotu podczas pierwszego amerykańskiego lotu załogowego, pierwszego załogowego lotu orbitalnego, i pierwszego wyjścia w przestrzeń kosmiczną.

Christopher Kraft jako szef kontroli misji Gemini 5, rok 1965 / Credits: NASAKraft, urodzony w 1924, pracował dla NASA przez 45 lat. Sam Kraft powiedział: “gdy zaczęliśmy pracę w Space Task Group w 1958, myślę, że nikt do końca nie zdawał sobie sprawy z tego co robi, dokąd to zmierza, co to za sobą pociągnie, jaki będzie miało wpływ na kraj, wpływ na cały świat”.