First Orbit – film o pierwszej misji orbitalnej

12 kwietnia, w pięćdziesiątą rocznicę misji Jurija Gagarina, nastąpi premiera filmu “First Orbit”. Tematem filmu jest historyczna misja Wostok 1 oraz widok Ziemi z orbity. Film będzie można zobaczyć w internecie.

Lot Jurija Gagarina rozpoczął historię załogowej eksploracji kosmosu, był to także jeden z ważniejszych momentów w historii ludzkości. W tym roku przypada pięćdziesiąta rocznica tego wydarzenia, jest zatem oczywiste, że na całym świecie będą odbywać się wydarzenia upamiętniające wyprawę Wostok 1 oraz osobę Jurija Gagarina.

Premiera filmu “First Orbit” jest jednym z wydarzeń przygotowywanych na 12 kwietnia 2011 roku. Jest to film bardzo wyjątkowy, gdyż powstał przy współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną, a część nagrań została wykonana z pokładu Międzynarodowej Stacji Kosmicznej z okien modułu Cupola. W tej chwili w sieci są dostępne trzy zwiastuny tego filmu – poniżej prezentujemy jeden z nich.

{youtube}PFS9L2HwXHA{/youtube}
Zwiastun filmu “First Orbit” / Credits –

Reżyserem filmu jest dokumentalista Christopher Riley, zdjęcia z pokładu Międzynarodowej Stacji Kosmicznej wykonał Włoch Paolo Nespoli, muzyka do tego filmu jest dziełem Philipa Shepparda. Film będzie uzupełniony nagraniami rozmów Gagarina z Wostoka.

Linki:
Konto filmu “First Orbit” na serwisie Youtube,
– Oficjalna strona filmu “First Orbit”.