Stypendium NASA dostępne również dla Polaków

W ramach Lunar Exploration Summer Intern Program NASA ogłosiła program stypendialny na uczestnictwo w tych 10-tygodniowych warsztatach organizowanych przez Lunar and Planetary Institute, działający przy Centrum Lotów Kosmicznych imienia Lyndona B. Johnsona. Aplikacje można składać do 21 stycznia.

Absolwenci geologii, geofizyki i kierunków pokrewnych, niezależnie od kraju zamieszkania, mogą składać podania o stypendium pokrywające koszty dojazdu i uczestnictwa w dziesięciotygodniowych warsztatach prowadzonych przez Lunar and Planetary Institute. Dopuszczeni są również studenci geologii, astronomii, chemii i fizyki, mający szczególne wyniki w nauce.

Podania będą rozpatrywane pod kątem życiorysu, doświadczenia, dotychczasowej edukacji, celów rozwoju i zainteresowań naukowych. Wnioski składa się wyłącznie drogą elektroniczną do 21 stycznia 2011 na stronie WWW programu edukacyjnego. Kandydaci zostaną wybrani w połowie marca. Będą mieli trzy dni na przyjęcie lub odrzucenie oferty stypendialnej.

Celem naukowym letniego programu warsztatowego będzie wybór możliwych miejsc lądowań misji robotycznych i załogowych na Księżycu. Dwie grupy studentów, z pomocą pracowników naukowych Lunar and Planetary Institute (LPI) i innych ośrodków współpracujących, jak Lunar Science Institute przy Centrum Badawczym imienia Josepha Amesa, będą dobierać miejsca lądowań misji księżycowych tak, aby misje mogły wypełnić priorytety badawcze zarekomendowane NASA przez Narodową Radę Badawczą (National Research Council, NRC).

Program potrwa od 31 maja do 5 sierpnia. Stypendium obejmuje zwrot kosztów pobytu w Houston w wysokości 5000 USD i 1500 USD zwrotu kosztów przejazdu.

Treść tego artykułu udostępniona na licencji CC-BY-SA 3.0. Licencjonowanie materiałów zdjęciowych w ich opisie.