Orbital Sciences i Iridium NEXT

Thales Alenia Space zleciła Orbital Sciences integrację i testowanie ładunków telekomunikacyjnych nowej konstelacji satelitów Iridium, Iridium NEXT.

Orbital Sciences Corp. otrzymało od głównego wykonawcy satelitów Iridium NEXT, firmy Thales Alenia Space, kontrakt na montaż i przetestowanie ładunku telekomunikacyjnego floty satelitów Iridium NEXT, nowej generacji satelitów sieci telefonii satelitarnej Iridium Communications Inc.

Thales wybrał swojego zleceniobiorcę z uwagi na doświadczenie w montażu, integracji i testowaniu statków kosmicznych dla klientów z całego świata, a przede wszystkim z możliwości przerobowych zakładu w Gilbert (Arizona), gdyż kontrakt ma charakter długookresowy i obejmuje budowę 81 satelitów. Thales otrzymał to zlecenie od właściciela sieci Iridium w czerwcu 2010.

Budowa nowej konstelacji sieci Iridium jest uważana za największe prywatne przedsięwzięcie w historii astronautyki. Koszt budowy i wyniesienia nowych satelitów wyceniony został na prawie 3 miliardy USD.

Iridium NEXT / Credits: Thales Alenia SpacePierwsze satelity Iridium NEXT mają trafić na orbitę w 2015 roku, a cała konstelacja ma pracować do co najmniej 2030 roku.

Satelity Iridium są powszechnie znane amatorom astronomii i astronautyki z uwagi na specyficzną budowę. Powoduje ona, że panele słoneczne satelitów w dokładny do przewidzenia cykliczny sposób odbijają promienie słoneczne w kierunku Ziemi. Na jej powierzchni jest to widoczne jako bardzo jasne rozbłyski, tzw. flary, jasnością dochodzące do prawie 100 jasności Wenus (3. najjaśniejszego ciała niebieskiego na nieboskłonie, po Słońcu i Księżycu w pełni).

Źródło: Orbital Sciences Corp.