NASA Academy – podania do 20 stycznia!

Wczoraj poinformowaliśmy o możliwości aplikowania przez polskich absolwentów i studentów do letniego programu edukacyjnego Lunar Exploration Summer Intern Program. Dziś informujemy o jeszcze jednej możliwości rozwoju edukacyjnego związanej z NASA: poprzez ESA Polacy mogą aplikować do NASA Academy. Uwaga: termin składnia wniosków mija 20 stycznia!

Europejska Agencja kosmiczna zasponsoruje uczestnictwo dwóch studentów z krajów członkowskich ESA i z ESA współpracujących (Polska jest uczestnikiem programu PECS, stąd możliwość aplikowania Polaków) w prestiżowym programie edukacyjnym NASA Academy.

NASA Academy to intensywny 10-tygodniowy letni program badawczy prowadzony w różnych ośrodkach NASA (dla studentów z ESA/PECS jest to Centrum Lotów Kosmicznych imienia Roberta H. Goddarda). Przeznaczony jest dla studentów i absolwentów zainteresowanych naukami kosmicznymi i aeronautycznymi. Uczestnicy będą brali udział w projektach naukowych kierowanych przez NASA, ale również będą mieli możliwość rozwijania umiejętności kierowniczych i budowania sieci kontaktów.

Aby złożyć podanie należy:

Podanie mogą składać osoby, które:

• w trakcie trwania programu będą w wieku 18-28 lat,
  • są narodowości jednego z krajów członkowskich ESA lub krajów współpracujących (PECS),
  • w momencie składania wniosku są studentami uniwersytetu położonego w jednym z krajów członkowskich ESA lub krajów współpracujących (PECS),
  • są studentami ostatniego roku (i jesienią 2011 będą absolwentami) lub absolwentami rok po zakończeniu studiów (magistrzy, doktorzy, którzy jesienią 2011 będą 2 lata po zakończeniu studiów) na kierunkach inżynieryjnych, nauk przyrodniczych (fizyka, astronomia, chemia, biologia, nauki o ziemi, itp.), matematyki, informatyki, itp. zainteresowanymi aeronautyką i astronautyką.

Źródło: ESERO, ESA