Aerojet dołącza do Commercial Spaceflight Federation

Kilka dni temu firma Aerojet dołączyła do Commercial Spaceflight Federation(CSF), organizacji skupiającej prywatne firmy działające na polu kosmicznym.

Aerojet jest jedną z głównych firm amerykańskich, zajmujących się produkcją silników rakietowych dla potrzeb militarnych i kosmicznych. Firma ta założona została w 1942 roku i jest jedynym przedsiębiorstwem amerykańskim, które dostarcza jednocześnie silniki rakietowe na paliwo stałe oraz silniki na paliwo ciekłe.

Modele jakie firma dostarcza klientom należą do całej gamy rodzajów, od silników rakietowych dla pocisków balistycznych przez silniki wykorzystywane w misjach NASA do silników służących do korekcji orbit satelitów. Choć w chwili obecnej zatrudnionych w firmie jest ponad 3000 pracowników, to Aerojet dołączył do CSF jako członek “niepełnoprawny”.

Commercial Spaceflight Federation jest amerykańską organizacją skupiającą firmy prywatne z przemysłu kosmicznego oraz wielu dziedzin związanych z tą gałęzią przemysłu. Misją tej organizacji jest promocja komercyjnych lotów załogowych, wyznaczanie wysokich standardów bezpieczeństwa oraz dzielenie się najlepszymi praktykami i wiedzą w przemyśle kosmicznym.

Pełnoprawnymi członkami CSF w tej chwili są:

• Armadillo Aerospace
  • Bigelow Aerospace