Boeing i Bigelow przedstawiły załogowy CST-100

W trakcie trwających targów aerokosmicznych Farnborough Airshow firmy Boeing i Bigelow Aerospace przedstawił wizualizację załogowego statku CST-100.

Crew Space Transportation 100 to załogowy statek opracowywany przez Boeinga i Bigelowa w ramach specjalnego kontraktu NASA, Commercial Crew Development Space Act Agreement (w skrócie CCDev), opiewającego na 18 milionów USD, a przyznanym w 2009 roku. Wcześniej już o tym pomyśle wspominaliśmy w tym artykule. Teraz pora na bardziej szczegółowe informacje.

CST-100 ma przewozić 7 astronautów do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, a później również do prywatnej stacji orbitalnej Bigelow Aerospace Orbital Space Complex. Statek ma mieć rozmiar plasujący go między kapsułami Apollo a Orion. Jego wyróżnikiem ma być prosta konstrukcja, wykorzystywanie sprawdzonych komponentów i możliwość instalacji na różnych rakietach nośnych (Atlas, Delta, Falcon).

W odróżnieniu od Oriona, CST nie będzie dostosowany do lotów w głęboką przestrzeń kosmiczną, czyli na przykład do Księżyca. Sprawia to, że będzie od Oriona konstrukcyjnie prostszy i umożliwi komfortowe przebywanie w nim aż 7 osób.

Źródło: Boeing