ILS wystrzeli dwa satelity konstelacji Intelsat

Rosyjsko-amerykańskie konsorcjum ILS (International Launch Services) ogłosiło podpisanie kontraktu na wyniesienie dwóch satelitów geostacjonarnych w 2011 oraz 2012 roku. Satelity Intelsat 21 oraz 23 należą do czołowego operatora satelitarnych usług komunikacyjnych Intelsat S.A.

Informacja o podpisaniu kontraktu zbiega się z ostatnimi przygotowaniami na terenie kosmodromu Bajkonur do innego lotu obsługiwanego przez ILS. Na 20 marca zaplanowany jest lot rakiety nośnej Proton-M – ładunkiem jest satelita Echostar-14, który docelowo zostanie umieszczony na orbicie geostacjonarnej (pozycja 119°W). Satelita należy do amerykańskiego przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego Echostar.

{youtube}CgcSviZ5chI{/youtube}
Poprzedni start rakiety Proton-M z satelitą Intelsat-16 / Credits: Littlepyro

Pod koniec 2011 ma zostać wyniesiony satelita Intelsat 23 budowany przez Orbital Sciences Corporation. Masa satelity budowanego na bazie platformy Orbital Star 2.4E wynosi 2730 kg. Zostanie umieszczony na pozycji 307 °E aby świadczyć usługi telekomunikacyjne dla obu Ameryk, Europy oraz Afryki.

Intelsat 21 natomiast zostanie zbudowany przez konsorcjum Boeinga. Docelowo satelita będzie ważył 6300 kg i mieszczony zostanie na pozycji 302°E. Zastąpi wysłużonego satelitę Intelsat 9, który został wystrzelony w 2000 roku