The Eagle has landed – Apollo 11 okiem LRO

Pierwsze słowa, które wypowiedział człowiek na powierzchni Srebrnego Globu – “Houston, tu Baza Spokoju. Orzeł wylądował.” zostały nadane właśnie z tego miejsca, miejsca w którym człowiek również po raz pierwszy w swojej jakże krótkiej historii, dotknął stopą innego świata – dotychczas będącego bardziej przedmiotem bajek i dyskusji naukowców, niż realnym, fizycznym ciałem, które można dotknąć i poczuć.

Obniżenie orbity sondy LRO do 50 km umożliwiło wykonanie zdjęć z większą dokładnością niż było to do tej pory możliwe, co pozwoliło na wyodrębnienie lądownika “Eagle” oraz zestawu EASEP (Early Apollo Surface Experiment Package), zawierającego sejsmometr (PSEP) oraz lustro odbijające promienie lasera wysyłane z Ziemi do oceny odległości (LRR).

Misja LRO jest komentowana w wątku na forum Astronomia Amatorska.
Warto również odwiedzić wątek ‘Bliski Księżyc’ na Astro-Forum.
Urządzenia EASEP na  powierzchni Księżyca, credits: Miejsce lądowania Apollo 11, credits:  NASA/GSFC/Arizona State University Zbliżenie na lądownik i  urządzenia EASEP, credits: Urządzenia EASEP na powierzchni Księżyca,  credits: Miejsce lądowania Apollo 11, credits: NASA/GSFC/Arizona State  University