Pojazd Progress M-66 zadokował do Stacji

Rosyjski pojazd transportowy Progress zadokował do modułu Pirs Międzynarodowej Stacji Kosmicznej o godzinie 8:18 czasu środkowoeuropejskiego, przywożąc na swoim pokładzie ponad dwie tony zaopatrzenia dla jej załogi. Połączenie nastąpiło w momencie, gdy cały kompleks przelatywał nad południowo-zachodnimi Chinami.

Start pojazdu nastąpił we wtorek, kiedy to rakieta Soyuz-U wyniosła go na niską orbitą okołoziemską. Dokowanie przebiegło bez żadnych problemów – system automatycznego dokowania działał prawidłowo. Jest to już 32 pojazd tego typu, który połączył się z Międzynarodową Stacją Kosmiczną i pierwszy z pięciu planowanych na ten rok misji zaopatrzeniowych. Otwarcie włazu zaplanowano na godzinę 11:30 czasu polskiego, po czym nastąpi rozładunek sprzętu, ubrań i innego zaopatrzenia.

{japopup type=”youtube” content=”http://www.youtube.com/v/nECtO9R-b-Y?hl=pl&fs=1″ width=”480″ height=”385″ title=”Dokowanie pojazdu Progress M-66 (NASA TV, Ronsmytheiii)”}Dokowanie pojazdu Progress M-66 (NASA TV / Ronsmytheiii){/japopup}

Więcej na ten temat znajdziesz w wątku na forum Astronomia Amatorska.

Źródło: Spaceflightnow.com